flickornaohlsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Ohlsson - 6 mars 2011 16:00

Härlig söndag, varm söndag, skön söndag!

Vï åkte hemifrån iförmiddags och har varit borta tills nu, 3/4 av familjen.

Vi har varit skåne runt och njutit av det vackra vädret.

Söndagar är inte så hopplösa som alla vill påstå! De är också bra!


Nu har jag precis fikat på en kaka som vi köpte med oss hem!

Skit god var den förövrigt, orkar verkligen inte bry mig om typ ''vikt'' just nu, det är bara jobbigt och energi krävande! Man lever bara en gång!

 

Nu ska jag njuta vidare av denna söndag, gå ut en sväng, lyssna på musik och invänta programmet ''Solsidan'' på tv 4:a ikväll.

 

Ha det bra och ta hand om varandra!

 

  

 

ps. Jag känner mig som 100 år när jag säger detta, men fy fan vad jag uppskattar att det börjar bli vår! Man blir på så mycket bättre humör!


Av Ohlsson - 5 mars 2011 19:23

Dö trött efter en rolig dag med många matcher, god mat och shopping!

Blogg lusten är nere på noll så inägget blir inte det roligaste.

Nu ska jag värma några pannkakor och vänta på att ''andra chansen'' -Melodifestivalen ska dra igång! Ha en bra lördags kväll alla!

 

  

Kvällens ''sjung dueller'' inför andra chansen. Vem tror ni vinner?

Av Ohlsson - 5 mars 2011 10:37


Tjena! Nu drar jag med min pappa in till stan för att heja på min bror när han spelar säsongens första innomhus cup (fotboll)!

Det var riktigt längesedan jag var med och kollade på en match så det ska bli nice!  Efter cupen så blir det säkert shopping och mat någonstans. Nu ropar de, måste stressa vidare chao!

Av Ohlsson - 4 mars 2011 23:00


  


Så sant som det är sagt (rubriken), jag tänker avsluta denna fredags kväll med att visa upp en lampa som jag fick innan idag av mamma.

Den är både liten praktisk och lyser starkt.

Visst är den gullig, den tar ju inte speciellt mycket plats heller. ^^


Godnatt på er alla ute i stugorna, nu ska jag sova 7 kvartar/timme!

/Hanna




Av Ohlsson - 4 mars 2011 19:45

  


Surfade just in på Nelly.com och hittade till min förtjusning att de har hur många fina kläder/smycken som helst till vårens tema ''color''.


Passade ju alldeles perfekt med tanke till inlägget som jag skrev igår, där jag berättade att just ''färgstarkt'' var vårens trend. 

Klicka er in och leta upp just er favorit.

Dessutom så har de fått in massvis med vårkläder i olika pastell färger, skinn och jeans. Härligt!


/Hanna

Av Ohlsson - 4 mars 2011 19:39

Hejsan på er,

nyss kommit hem från min påhittade semester, som aldrig funnits,

nä.. jag kände väll att jag ville ta en paus från bloggandet, men nu är jag här igen :)


Andra anledningen är att jag haft läxor verkligen alla dagarna denna veckan! men nu är dom uppklarade.. (OM DET NU VORE SÅ VÄL)

Såklart så har man helgläxa igen! Boken "December gatans hungriga andar" som skulle varit utläst i tisdags.. både läsa den och skriva en recension.


Gjort mitt spanska prov idag, kändes riktigt bra! :)

Även redovisat muntligt i en grupp på 5 om vad jag kan om "franska revolutionen" gick väll bra det med, men kunde gott sagt lite mer, saker som jag visste, som ingen annan visste men jag var för osäker på om det var sant, ville inte chansa för har man fel så sänker det ju !

Har i alla fall en skrivuppgift om just franska revolutionen också, puuhh, åttan är inget alls kul..


Kom lustigt nyss på att Hanna för det mesta skriver om träning, kläder, hissningar och sådant medans jag babblar på om mina läxor, men det är så det är för mig just nu, endast läxor i skallen på mig.

Skulle egentligen övat matte också eftersom det är diagnos på måndag men förlitar mig på att jag tycker jag kan detta kapitlet bra ;)

(Procent, decimal & bråkform)


NU SKA JAG för en gångs skull sluta babbla om skolan!


När jag kom hem från skolan (ojdå :P) så käkade jag lite mellanmål och la mig på soffan och slog igång teven, vilket man inte ska göra en fredagseftermiddag när man är som tröttast på jorden.

Sovit ända fram tills nu och man känner sig allt annat än pigg och glad när man vaknar..


Ska i alla fall äta tacos nu och sen blir det väll något underhållningsprogram, ringa min fina kompis om jag mår lite bättre, annars chilla gärnet!


baka kaka för att jag kommer bli sötsugen under kvällen....


VILL HA VÅR!!!



Ha en härlig kväll babes !

Av Ohlsson - 4 mars 2011 18:15

Bara för att det är fredag så tänkte jag bjussa på lite mer lästext än vanligt här i bloggen. (Frågorna är kopierade).


Snabb pressentation av dig själv?

Hanna Josefine Ohlsson är mitt fullständiga namn och jag är född 1995 i slutet på sommaren. Jag bor i ett hus, 2 minuters cykling från havet, med min mamma, min pappa och min bror.

Jag går i klass 9 på en liten skola utanför all civillisation och trovs jätte bra där!


Dina resor genom åren?

Kina, USA - Florida, Danmark, Tyskland, Litauen, Italien, Turkiet, Österrike, Kroatsien, Holland och Slovenien. Tror att jag fick med alla.


Olika sorts träning jag hållt/håller på med?

Oj, jag har nog gjort det mesta.

Har tävlingssimmat, gått på bowling, spelat pingis, fotboll, badminton, innebandy, gått på gympa, spinnar, dansat zumba och street dance.

Det var allt vad jag kan komma på sådär rätt upp och ner. Finns säkert mer som jag har glömmt.


Mina djur jag har/haft?

Haha! Vi har haft så sjukt många djur så att det knappt är sant!

Just nu har vi bara ett litet marsvin kvar, genom åren har vi haft:

2 hundar, 13-20 fiskar, 1 hamster, 2 dvärghamstar, 3 underlater, 1 katt, 13-14 kaniner, 2 vandrande pinnar, 7-9 chin chillor, 12-13 marsvin.

Har säkert haft fler, men kommer inte på fler just nu.

Många av djuren fick ungar i flera omgångar, det är därför vissa tal kan verka extrema.

 

Favorit tv kanal?

Lätt tv 3! Den slår ut allt annat med häst längder.

Tyra baks show, top modell, extrem home makeover, Oprah, Dr. Phill, The big bang tehory, Project runway och Hell's kitchen är bara några få av alla bra program som man kan hitta där!


Favorit musik?

Shit vad svårt, jag lyssnar verkligen på allt och då menar jag allt!

Lyssnar på allt från Michael jackson, johan palm, melodifestivals bidrag, och gamla 80's låtar. Det ända jag egentligen helst undviker är Country och långsamma kärleks balader.


Yrke?

Som sagt så går jag i skolan, i klass 9.

Jag trivs verkligen jätte bra i den klassen/skolan och även fast jag inte är någon pluggis alls så har jag alltid tyckt väldigt mycket om skolan.

Mina favorit ämnen är matte, svenska och idrott.

Mina tråkigaste äme är Kemi och Engelska.

Jag har ju dessutom haft turen att hamna i en klass/skola med väldigt (lite extremt) lite läxor vilket är riktigt härligt!


Karriärs drömmar ?

Har sjukt många drömmar, men ska sammanfatta mig kort.

Komma in på styling linjen som jag sökt på gymnasiet, ha tre riktigt roliga år där och gå ut med riktigt bra betyg!

Sticka utomlands ett år och jobba/tjäna pengar.

Sen när jag kommer hem flyttar jag hemifrån och börjar plugga till mäklare och startar upp min egna mäklar firma så småning om.

Tjänar ihop cash och siktar mot USA. Min dröm är att få sälja lyx villor längs Miami beach och ni vet vad de brukar säga: ''Ingenting är omöjligt''.

 

Det var allt för den här gången, tänker avsluta inlägget med en fin text.

 

  

/Hanna






Av Ohlsson - 4 mars 2011 16:30

Tjena alla underbara blogg fellas! Vill bara börja detta inlägget med att berätta hur mycket ni betyder för oss. Alla är speciella!


Nu är det ÄNTLIGEN fredag, älskade efterlängtade fredag!

Dagen har varit bra, vi hade muntligt svenska nationella prov idag!

Det gick bra, eller I hope so. Det kändes bra!

Vi får hoppas på det bästa! (Som alltid).


Vårt tema som vi diskuterade handlade om ''Mobbing''. Vilket jag tycker är ganska intressant, så det var bra! Någon mer än jag som gjort Nationella idag? Vad tyckte ni?

 

Nu ska jag bara chilla resten av kvällen, så härligt!

Har avbokat den planerade träningen och ska bara ta det lungt och tömma skafferiet på allt gott innehåll. Tror till och med att vi har glass i frysen, MUMS!


  


  


  


  

Fick precis lite foto inperation, testade att fotografera vatten.

Bilderna är inte perfekta, men blev ganska nöjd!

 

/Hanna


Presentation


Det är vi som är flickorna Ohlsson och vi heter (till väster) Louise född 1996 och(till höger)Hanna född 1995.

I vår blogg så skriver vi om vår vardag på två helt olika platser, men också om: tankar, mode, resor och annat roligt.

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards