flickornaohlsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Ohlsson - 11 mars 2011 19:29

  

ÄLSKAR verkligen denna tunika från Gina tricot!

Med ett par ljusa (slitna) jeans shorts och klackar/vita ballerina, så blir det perfekt! Föll verkligen för den direkt och om jag inte hade sparat mina pengar så hade jag sprungit till butiken direkt och kastat mig över en (inte bokstavligen ^^).


249 Kronor - GINA TRICOT!

/Hanna

Av Ohlsson - 11 mars 2011 15:19


Har på mig en ny tröja idag från ONLY's vårkollektion.

Försöker egentligen skärpa mig och spara alla mina pengar till den hemliga ''resan'' i maj, men denna skjortan kunde jag bara inte låta bli att köpa! Den är så vårig och fin!


Dagens outfit:

Skjorta - ONLY

Jeans - New yorker





Av Ohlsson - 11 mars 2011 15:08

Hej hej älskade fredag! Äntligen är det helg!

 

Kom precis hem från skolan och ska bara inte göra någonting. Jag hade egentligen lite planer på att träffa en, men upptäckte för en stund sedan att det inte gick. Synd!

 

Så nu ska jag bränna upp alla skolböcker (inte bokstavligt talat, haha) och chilla hela fredags kvällen med massa gott framför tv'n och datorn. Låter väl som en rätt okej deal?

 

Blir nog ganska mycket bloggande nu/ikväll och det gillas ju såklart!

Håll utkik efter många nya inlägg! Ha det bra!

 

  

Var och klippte mig i onsdags som sagt och här är resultatet; Lite kortare, mycket fräshare och lugg! Det är lite ovant, men jag blev riktigt nöjd! Äntligen har jag någon form av frisyr!

 

/Hanna

 

 


Av Ohlsson - 10 mars 2011 16:30


Kom precis hem från skolan och nu måste jag sticka iväg och packa min tränings väska, ska ge mig in till stan och köra spinnig.


Det känns som att det var hur länge sedan som helst som jag rörde på mig, så det ska bli härligt! Måste cykla bort semlan som min lärare bjöd på idag! Min lärare är verkligen hur generös som helst! Hon spontan bjuder på godis/kakor/nötter ibland, fast vi inte firar någonting. vi hoppade över tyskan idag och satt och fika istället! Det kallar jag chill! (dessutom så hade hon redan bjudit på en semla tidigare denna veckan).



 

Är det någon mer än jag som har en sån lärare?

 

Nu måste jag sticka! Chao!

/Hanna


Av Ohlsson - 9 mars 2011 21:45

Då var det onsdag kväll igen.

Plugg, plugg, plugg, ja, plugga plugga glooosor.

Vilket jag faktiskt inte har något emot alls, eftersom det var så grymt längesedan som vi hade engelska glosor i läxa sist. Det var nästan lite kul att träna in de och nu kan jag de som ett rinnande vatten! Härligt!


Någon som har några bra tips på hur man kan nöta in glosor lätt?

Många (precis som jag) har oftast ingen vidare lust att sitta med det någon längre stund. ^^


  

Matte är nog ett av världens (enligt mig) häftigaste ''språk''.

Den är uppbyggd på samma sätt i hela världen! Du kan sitta och göra en ekvation i Sverige som du sedan låter folket i Azerbaijan lösa.

Håll med om att det är ganska coolt!^^


Dessutom så har ju matten funnits med oss i urminnes tider, vilket är långt ifrån vad många andra språk har.

/Hanna

Av Ohlsson - 9 mars 2011 18:50

Vill du bli veckans blogg? Eller vill du anmäla en kompis?

Det ända du måste göra är att:

 

  • Länka till min blogg i din blogg och sedan kommentera ''Jag är med'' i detta inlägget.

 

De två lyckliga vinnarna pressenteras här i bloggen på onsdag i nästa vecka! LYCKA TILL ALLIHOPA!

Av Ohlsson - 9 mars 2011 18:45

Phu, då var man hemma igen och har käkat lite kvällsmat.

Käkade ''Willys kyckling pytt'' något som jag verkligen rekommenderar!

Den är verkligen super god!


Idag har varit en bra dag! Matte provet idag gick helt underbart bra!

Svarade på alla frågor och kände mig verkligen stensäker. Härligt!


Efter skolan så tog jag bussen in till stan och klippte mig!

ÄNTLIGEN är det gjort! Det behövdes verkligen. Nu äntligen så har jag någon form av frisyr! Vilket jag absolut inte hade innan..

Klippte upp, fixade lugg och klippte bort det slitna, riktigt nice!

 

  

Passade även på att köpa ett nytt batteri till min klocka idag inne i stan, så nu kan jag ÄNTLIGEN börja använda min kära gamle vän igen!

/Hanna


Av Ohlsson - 8 mars 2011 20:15

 

Då var det kväll igen! När jag hade lagt undan pluggandet så var jag super taggad inför min kvälls promenad som jag går ibland. Men nähä, när jag tittade ut så var det näst intill kol svart.

Insperationen = Föll ner till noll.

Får visst vänta några veckor till på de ljusakvällarna.


  

En helt oredigerad bild från förra sommaren när solen gick ner!

Helt otroligt vad fint det var!

/Hanna







Presentation


Det är vi som är flickorna Ohlsson och vi heter (till väster) Louise född 1996 och(till höger)Hanna född 1995.

I vår blogg så skriver vi om vår vardag på två helt olika platser, men också om: tankar, mode, resor och annat roligt.

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards