flickornaohlsson

Alla inlägg under februari 2011

Av Ohlsson - 28 februari 2011 19:01

  

                             

  


Grå tjock tröja - Lindex

Vit/rosa randig tröja - Cubus

Beige Sjal - Cubus

Jeans - New yorker


[Försov mig idag, vaknade 10 minuter innan bussen gick. Suck.

Så det fick bli det som låg närmast sängen helt enkelt.

Sen ingen frukost, inget smink, borstade tänderna. SPRANG!]

Så kan det gå efter ett långt skönt lov..


/Hanna

Av Ohlsson - 28 februari 2011 18:45


Då så var spinningen avklarad och måndags kvällen väntar.

Har egentligen lite läxor (tyska och fysik) som jag borde ta tag i, men får se om jag orkar. Det är nationella prov i Fysik den 16/3 och då vill man ju inte vara helt ''LOST''.


Skolan idag var bra, fick besök av en svensk tjej som går i skolan i tyskland i vanliga fall, som nu ska vara med i vår klass i två veckor. Hon verkade helt okej! Hon är 95:a precis som vi andra.

Varför hon är här fick jag ingen riktig koll på, det var något med hennes familj om jag inte fattade helt fel.


    

Det var när jag fick syn på den här skylten innan idag i en grannes trädgård som hoppet om en vår och en varmare tid kom tillbaka! Vill kuna använda min skinnjacka snart!

 

/Hanna


Av Ohlsson - 28 februari 2011 16:10

Kom precis instörtande innanför dörren (från skolan) och har precis druckigt upp mitt citron vatten och tömt tallriken med K-special.

Nu måste jag stressa vidare för om tio minuter kommer mamma och hämtar upp mig, It's time for spinning! Härligt!


Uppdaterar mer senare med bland annat dagens outfit och lite annat om dagen. Ha det bra till vi hörs, måste rusa!


  


/Hanna

Av Ohlsson - 28 februari 2011 15:42

Hej bloggen :)

nyss klarat av första skoldagen, haha.

Kom fram till lite olika saker idag:

  • Mina skor ger mig verkligen skoskav !
  • Att det är ganska kul att gå i skolan trots allt, kanske inte så många som tycker det, eller så har jag fel, alla kanske tycker om skolan innerst inne men låter bli att säga det ;)
  • Att den första punkten inte var så intressant, men var tvungen att skriva det haha ;)
  • Att jag pluggar bäst på kvällen, typ vid 22, 23-tiden, det ska vara så sent som möjligt, annars drar jag ut på tiden för jag tänker "jag har hela dagen på mig", så istället för att ta mig tid och göra det extra noggrant blir mina arbeten i sista minuten, men inget hastigt slarv, jag sitter uppe sålänge jag behöver och tills jag är hel nöjd! :)

Ja.. lite onödig fakta om mig sådär denna måndags eftermiddag, sista dagen i Februari vafan :O


Jaha... prov imorgon då, Fick reda på det idag!

Så nu blir det plugg, plugg och åter plugg hela eftermiddagen och kvällen, om jag ska höja mina betyg (vilket jag vill!) så måste jag plugga stenhårt.

Hörs riktigt booring men om jag stänger in mig i en värld av musik och biologi som provet i detta fall handlar om, så är det faktiskt intressant och lite svårt att sluta.


Skulle gått på någon typ av "gymnastik konditionspass" idag, men läxorna sätter stopp för det! har ju en bok på 90 sidor också som ska vara utläst tills imorgon..

Skolan förstör mycket, men utan den hade min hjärna ärligt talat varit knäppare än vad den är nu ;)


 


/Louise

Av Ohlsson - 27 februari 2011 22:45

 

Nu är det här, slutet på sportlovet.

Lovet har varit riktigt härligt och välbehövt!


Imorgon bitti så är det nya tag som gäller, fram till påsklovet som just nu känns väldigt avlägset. Längtar jätte mycket tills dess! Men varför tänker jag inte avslöja just nu, ni får stå ut med en ovisshet.

''Den som väntar på någonting got väntar aldrig för länge'', eller hur är det föräldrar brukar säga?

Jag berättar mer när det börjar dra ihop sig. ^^


  

/Hanna 


Av Ohlsson - 27 februari 2011 22:26

Sportlovet är förbi och det har varit fantastiskt verkligen!

nu blickar jag istället framåt (försöker så gott det går i alla fall) ;)

Skolan ska väll bli... rättså okej ändå, förutom att jag har 40 minuter att komma på hur min bil av glasspinnar ska färdas framåt med hjälp av ett gummiband.. knivigt..


Jag vill börja på någon kul träning! spinning, step-up, eller bara något konditionspass.

Helst av allt vill jag börja dansa igen, vill tvinga mig själv dit men blir aldrig av :/ riktigt dåligt av mig!


Vet att jag är fruktansvärt dålig på att lägga upp bilder, men det är hanna som har den bästa kameran ;)

Jag var faktiskt nära att bjuda på en Nikon D40X idag, men det blev för dyrt för mig i slutändan, tyvärr, men förr eller senare har jag också fixat till mig en kamera i topp klass! :)




En typ av dikt jag satte ihopa lite snabbt, men med ett bra budskap:


Med näsan framåt ska jag gå, rak i ryggen och vara stolt för den jag e.

Våga vara mig själv, säga vad jag tycker och vill, sätta mig själv främst men dom som står mig närmst nära bredvid.

Gå klädd i det jag vill utan att bli stil placerad, stå upp för mig själv och ta tag i det som kommer göra mig gott i framtiden.

Vara rädd om mina fantastiska vänner som finns där i ur och skur. Detta råder jag också dig att följa, för ingen annan är som du.


Ett bra tips för dom som kanske står i bakgrunden lite för ofta.


/Louise

Av Ohlsson - 27 februari 2011 21:45

 

DAGENS FRÅGA/SVAR!


Är du och Louise syskon?


Nej, sorry om vi har varit lite otydliga med det!

Vi är bästavänner och två riktiga barndoms vänner, vi har växt upp som systrar kan man säga. Vi har bokstavligen kännt varandra hela livet.

Louise heter egentligen Olsson utan h och jag Ohlsson med h.

Vi bor cirka 36 kilometer ifrån varandra.


Hoppas att ni fick svar på vad ni undrade!

Annars så är det bara att fråga igen.


  

Av Ohlsson - 27 februari 2011 18:15

Nu har jag precis kommit hem från ett väldigt jobbigt spinning pass på friskis & svettis, (det behövdes verkligen såhär efter en ''inte så nyttig'' hotell vistelse). Det är 45 minuters pass med 1 minuts vilan i mitten.

Härligt. ÄNTLIGEN KÄNNER MAN ATT MAN LEVER.


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan invänta ''Solsidan'' på tv 4:a klockan 20.00 och ''Big Brother'' på tv 11:a klockan 22.00


  


Visst det är jobbigt att träna, det ska det vara, annars kan man ju lika bra strunta i det. Inget slit - Inget resultat.

 

Fast väl efter träningen är man så grymt nöjd över sig själv!

Det är då man glömmer bort all svett, mjölksyra och onda tankar som man har fått utstå! Det är nog det som gör att man orkar fortsätta.

/Hanna


Presentation


Det är vi som är flickorna Ohlsson och vi heter (till väster) Louise född 1996 och(till höger)Hanna född 1995.

I vår blogg så skriver vi om vår vardag på två helt olika platser, men också om: tankar, mode, resor och annat roligt.

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards