flickornaohlsson

Alla inlägg under februari 2011

Av Ohlsson - 27 februari 2011 13:15

Tjenare alla dator skärms stirrare!


Nu har jag kommit hem från Malmö och kvällen igår var verkligen awesome! Melodifestivalen var verkligen över förväntan, bra platser hade vi också. Nu vet jag hur det går till under en inspelning, musiken är såklart mycket grymare live!


Att Linda Bengtzing gick direkt till final tycker jag är ganska coolt!

Sedan vad jag tycker om Nicke Borg (andra globen finalisten), vet jag inte riktigt, låten kankse blir bättre med tiden.


Själv så hejade jag på (eller ja, höll lite extra på): Love Generation och Melody club. Älskar melody clubs musik!


Tre bilder från det nya hotellet som vi testade i centrala Malmö.

Riktigt mysigt och Annorlunda! Ett stort plus var att man hade två rum.

 

  


  

På natten vid ett någongång så betsämde jag och viktor (min lillebror) oss för att koka en kopp te och se på reprisen av förra veckans Solsidan avsnitt på 4:an! Prickarna på bordet är lite spilt socker.

 

  

 

/Hanna

 

 





Av Ohlsson - 27 februari 2011 12:56

Nu åker jag snart iväg för att fira min "bonus/halv kusin" som fyller nio :)

äntligen klar med mig jobbiga "ägg-hemkunskapsläxa" phuuu säger jag bara!


Slänger upp lite bilder på min outfit idag: (inte världens bästa men)

 


 

Skorna är nio centimeter höga, fast det inte syns ;)


Vitt linne - H&M

T-shirt med klockor - Gina tricot

Svarta strumpbyxor - Lindex

Skor med kilklack - Skopunkten


Nu sticker vi! Kram.

/Louise

Av Ohlsson - 26 februari 2011 19:41

Hej på er !

Nu ska ni få hjälpa mig att välja glasögon här, hela makten har ni ju inte det är jag som bestämmer i slutändan men är i desperat hjälp!

Jag har typ två favoriter.. vilka säger jag inte ;) här kommer bilderna:

Bruna inramade bågar från Diesel


      Svarta stora (faktiskt bekväma) bågar från Odd Molly.


    

  Svarta inramade bågar från Diesel


Svarta bågar, endast båge upptill, alltså inte imramade, från Converse.


Tacksam om ni tycker till mitt i min ångest.

Nu blir det melodifestivalen för fulla muggar.

Kram :)


/Louise

Av Ohlsson - 26 februari 2011 17:26

det blev glasögon för min del, men inte på heltid :)

har med mig fyra olika provbågar hem så tänkte ta bilder med dom senare så ni får se vilka ni tycker jag passar bäst i ;)



Lovläxa är typ det värsta som finns men det förekommer ändå alltid... mitt eget fel ju såklart så, det är bara att bita ihop.


Ska skriva en riktigt lång text bara om ägg, hur kul är det liksom?!

sen har jag även matte, spanska och en hel bok som ska va utläst till tisdag... happy, happy jag är !


Men mitt i alla dessa tråkigheter med glasögon, läxor, slutet på lovet, så är jag överraskande lycklig ! :)


Puss på er, tycker ni ska lyssna på låten nedan för det är en grymt härlig låt som gör mig glad vilket humör jag än är på! Den är bäst på hög volym rakt in i öronen :) då vill man bara dansa !

Chris Brown – Yeah 3x - Explicit Version


/Louise

Av Ohlsson - 26 februari 2011 11:53

Godmorgon bloggen :)

eller, jag vaknade för en stund sedan för jag har redan ätit frukost.

Lite smått avis på Hanna idag eftersom hon ska se melodifestivalen live!

Som hon nämnde i förra inlägget så har melodifestivalen varit en sak som hängt med oss hela uppväxten, och fortfarande finns den där.





Min pappa hittade en gammal

vespa moped från 1965 för ett tag sedan, någonstanns utomhus och det visade sig att han

kände "förra ägaren" och han hade dumpat den där bara pga. ointresse så nu är den min :)

Den behöver däremot renoveras ganska rejält, och jag sitter just nu och tittar på färger, men kan inte bestämma mig.






Man ska vara glad om man har bra ögon, vilket tyvärr inte lilla louise

har :(

så i eftermiddag när Hanna går på gatorna i Malmö sitter jag i ett stelt rum med någon optiker på synkontroll.

Om det visar sig att jag behöver glasögon är jag fast i dom i ett helt år innan jag får linser!

Så det gäller att hitta några man trivs med, men jag behöver inte alltid ha dom heller, bara när jag ska läsa text på avstånd typ :P


/Louise

Av Ohlsson - 26 februari 2011 11:16

         

Nu bär det av till Malmö, vi hörs imorgon!     


/Hanna

Av Ohlsson - 26 februari 2011 10:15

Nu har jag precis ätit frukost och ska börja göra mig iordning/packa en liten övernattnings väska, för att sedan ge sig vidare till Malmö med familjen vid 11:20. Vi ska nämligen se Melodifestivalen live på plats.


Någonting jag aldrig har gjort innan och ser mycket fram emot.

Efter så blir det nog en och annan shoppingtur och sedan middag ute i Malmö på kvällen innan vi åker till hotellet och sover där.


Vi hörs imorgon när vi kommit hem igen, såklart så ska jag berätta vad jag tyckte om det. Man kan säkerligen säga att jag är en gammal ''melodifestivals nörd'', jag och Louise var helt sålda för det när vi var mindre.


Slänger upp en snabb dagens outfit om en stund.


  

/Hanna

Av Ohlsson - 26 februari 2011 01:07

Hejhej :)

Inte för att namnet stämmer riktigt överens med verkligheten,

för så himla trött är jag icke. Men jag har riktigt tråkigt och söker efter

folk med samma problem, haha!


Jag vill liksom inte gå och lägga mig för snart är lovet slut och det är inget man direkt längtar efter..

Vet att det är många av er som började era lov idag, ni kan vara lyckligast på jorden ska jag säga, varit riktigt skönt :) men aja, helgen är ju kvar ^^.


Vet inte riktigt vad som händer nu, lyssnar fortfarande på musik och har snart gjort det i en evighet, alltså typ 4 timmar ;)


äntligen lite sociala människor här! nu ska jag snacka av mig med dom ;)


haha, sovgott allihopa!

Presentation


Det är vi som är flickorna Ohlsson och vi heter (till väster) Louise född 1996 och(till höger)Hanna född 1995.

I vår blogg så skriver vi om vår vardag på två helt olika platser, men också om: tankar, mode, resor och annat roligt.

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards